NGK Iridium sytytystulpat
NGK iridium sytytystulpat
NGK on eniten myyty sytytystulppamerkki niin maailmanlaajuisesti kuin Suomessakin.
Sen vahvin osaaminen tulee esille valikoiman laajuudessa, laadun tasaisuudessa sekä luotettavuudessa. Autoilijat, veneilijät, moottorikelkkailijat, mopoilijat ja moottoripyöräilijät ovat ottaneet sen ensisijaiseksi valinnaksi, kun he tarvitsevat varman sytytyksen.
Yleisten virityskohteiden suositellut tulpat
Moottori | Tehdasvakio | Vast. vakio | Vast. kylmempi |
Nissan 200sx CA18DET | NGK PFR6A-11 | BKR6EIX | BKR 7/8 EIX |
Nissan 200sx SR20DET | NGK PFR6B-9 | BKR6EIX | BKR 7/8 EIX |
Nissan Skyline RB25DET | NGK BKR6EP11 | BKR6EIX | BKR 7/8 EIX |
Nissan Skyline RB20DET | NGK BKR6EP11 | BKR6EIX | BKR 7/8 EIX |
Nissan Skyline RB26DETT | Denso Q20TT | BKR6EIX | BKR 7/8 EIX |
Nissan 350z VQ35DE | NGK PLFR5A-11 | LFR5AIX-11 | LFR 6/7 AIX-11 |
Nissan Maxima VQ30DE | NGK PFR6B-11 | BKR6EIX | BKR 7/8 EIX |
Toyota Supra 1JZ | NGK BKR6E | BKR6EIX | BKR 7/8 EIX |
Toyota Supra 2JZ | NGK BKR6E | BKR6EIX | BKR 7/8 EIX |
Toyota Supra 7M-GTE | NGK BKR6EP-N8 | BKR6EIX | BKR 7/8 EIX |
Subaru Impreza EJ205 | CHAMPION RC10YC4 | BKR6EIX | BKR 7/8 EIX |
Subaru Impreza EJ207 | CHAMPION RC10YC4 | BKR6EIX | BKR 7/8 EIX |
BMW M52/M54 | - | BKR6EIX | BKR 7/8 EIX |
Nyrkkisääntö: Vakiomoottorille vakiolämpöarvo. Miedosti viritettyyn (putkisto, cooleri ym.) pykälää kylmempi, ja enemmän viritettyihin (korkeammat ahdot, nokat, tms.) pari pykälää kylmempi.
NGK lämpöarvoissa suurempi numero on kylmempi ja pienempi numero kuumempi. Viritetyissä moottoreissa käytetään pääsääntöisesti lämpöarvoltaan pykälää tai kahta kylmempää tulppaa. Seuraavassa sytytystulppien lämpöarvojen vertailutaulukko:
DENSO | NGK | CHAMPION | BOSCH | BRISK |
9 | 2 | 18 | 10 | |
14 | 4 | 16,14 | 9 | |
16 | 5 | 12,11 | 8 | 17 |
20 | 6 | 10,9 | 7,6 | 15 |
22 | 7 | 8,7 | 5 | 14 |
24 | 8 | 6,63,61 | 4 | 12 |
27 | 9 | 4,59 | 3 | 10 |
29 | 9.5 | 57 | | 10 tai 8 |
31 | 10 | 55 | 2 | 8 |
32 | 10.5 | 53 | | |
34 | 11 | | | |
35 | 11.5 | | | |