D2 coilover alustasarjat

D2 alustasarjat ovat pitkään niittäneet mainetta Suomessa. Erinomaisesti myös talviolosuhteissa toimivia alustasarjoja on tarjolla eri versiona, joista Street -sarja on kattavien ominaisuuksien ja edullisen hintansa ansiosta suosituin katuautojen alustasarja. Muitakin alempana esiteltyjä sarjoja on tarjolla kilpakäyttöön.

  • Katsastuskelpoinen kaikissa autoissa.
  • 36-portainen jäykkyyssäätö.
  • Korkeuden säätö alakannakkeella.
  • Jousen esijännityksen säätö.
  • McPherson malleissa cambersäädettävä uniball yläpää.
  • Teflonpinnoitetut kierteet.
  • Street alustasarja soveltuu ominaisuuksiensa puolesta niin käyttöautoon kuin harrasteautoonkin. Korkeussäädön ansiosta korkeutta on helppo muuttaa kesän ja talven talven vaatimuksiin. Säädettävä vaimennusteho ja jousen esijännitys mahdollistavat laajat säädöt alustan jäykkyyteen. Jousijäykkyydet (kg/mm) näet kun valitset tuotevalikosta tuotteen. Toimitussisältö Toimitus sisältää neljä iskunvaimenninta, jouset, kiristysrenkaat, alakannakkeet sekä yläpäät (yläpäitä ei tule mikäli sarjan tiedoissa yläpään tyyppi on OE, eli alkuperäinen). Käytännössä sarja koostuu neljästä pulttaa-kiinni vaimentimesta. Et tarvitse sarjan lisäksi muita välittömiä tuotteita, mutta parhaan ajettavuuden saamiseksi suosittelemme myös Powerflex puslia. Alustasarja osamaksulla Osamaksuvaihtoehtojen rajat: Collector osamaksu max. 5000 € Jousto osamaksu 30 - 5000 € Jousto lasku 20 - 5000 € Osamaksu otetaan käyttöön valitsemalla maksutavaksi "verkkopankki, luottokortti tai osamaksu", ja valitsemalla seuraavalla sivulla Collector tai Jousto -maksutapa. Poislukien varastosarjat, D2 sarjat valmistetaan tilauksesta. 0.00 € hintaiset tuotteet ovat customeja, mikä tarkoittaa sitä että todellinen hinta varmistuu vasta tehdastilausta tehdessä tai kysymällä myynnistämme.

Alustan korkeussäätö D2 sarjoissa korkeus säädetään muutamia poikkeuksia lukuunottamatta nostamalla tai laskemalla alakannaketta. Tämä on kilpailijoihin verrattuna ylivoimainen ratkaisu, sillä iskunvaimennin ei painu pohjaan autoa madallettaessa. Näin se ei pohjaa, ja pysyy vaimennuksen kannalta optimaalisessa asennossa. Säätöalue street -sarjoissa on noin 0 - 80mm autojen rakenteesta johtuvia rajoituksia lukuunottamatta. Jäykkyyssäätö ja jousen esijännitys Iskunvaimentimen vaimennustehoa säädetään vaimentimen päästä pienellä nupilla 36-portaisesti. Jousen esijännitystä on mahdollista säätää jousen alalautasella autoissa joiden alustan rakenteessa jousi on iskunvaimentimen ympärillä. Camberkulman säätö Useimpiin autoihin joissa käytetään McPherson mallin tuentaa sisältyy sarjaan säädettävä yläpää. Säätö mahdollistaa camberkulman, eli pyörän pystykallistuksen säätämisen helposti. Mallit joissa on cambersäätö, tunnistat tuotteen tiedoista joissa on mainittu yläpään tyypiksi P+ tai P.

Street sarjat lyhyesti

Iskunvaimennin: Monotube kaasuiskunvaimennin
Jäyykkyyssäätö: 36-portainen
Madallus: 0mm - ~80mm portaattomasti alakannakkeella (riippuen auton rakenteesta)
Jousen esijännityksen säätö: Kyllä, erillään korkeudesta
Materiaalit: Kierteet teflonpinnoitettuja, kannakkeet joko anodisoitua alumiinia tai pulverimaalattua terästä
Cambersäätö: McPherson tuennoissa, ks. yläpäät
Jousen laakerointi: Jousen ylälautanen edessä on laakeroitu.

Drifting sarjojen ominaisuudet

Iskunvaimennin: Monotube kaasuiskunvaimennin, McPherson tuennassa ylösalaisin jolloin rakenne vahvempi
Jäyykkyyssäätö: 36-portainen
Madallus: 0mm - ~80mm portaattomasti alakannakkeella
Jousen esijännityksen säätö: Kyllä, erillään korkeudesta
Materiaalit: Kierteet teflonpinnoitettuja, kannakkeet joko anodisoitua alumiinia tai pulverimaalattua terästä. McPherson tolppien runko 55mm!
Cambersäätö: McPherson tuennoissa, ks. yläpäät

Alustasarja jolla pitoa on juuri sopivasti. Driftingauton käsittely vaatii alustalta paljon, koska pitoa ja kontrollia pitää olla juuri sopivasti. Tämä on kohta jossa D2:n Drift alustasarja tulee mukaan kuvioihin. Se on kehitetty erityisesti kuljettajille jotka liukuvat asfaltilla tosissaan.

Rally Gravel sarjojen ominaisuudet

Iskunvaimennin: Monotube kaasuiskunvaimennin isoille joustoille
Jäyykkyyssäätö: 36-portainen
Madallus: noin +30mm - -30mm portaattomasti alakannakkeella
Jousen esijännityksen säätö: Kyllä, erillään korkeudesta
Materiaalit: Kierteet teflonpinnoitettuja, kannakkeet joko anodisoitua alumiinia tai pulverimaalattua terästä. Iskunvaimentimen runko 55mm
Cambersäätö: -
Yläpää edessä: Heavy duty laakeroitu
Yläpää takana: Heavy duty

Rally Gravel alustasarjat on kehitetty soralla ajettavia ralleja ja isoja joustoja ajatellen. Soraralli alustasarjat ovatkin D2:n toiseksi myydyin tuote Street alustasarjojen jälkeen.

Rally Asphalt sarjojen ominaisuudet

Iskunvaimennin: Monotube kaasuiskunvaimennin 44mm männällä
Jäyykkyyssäätö: 36-portainen
Madallus: noin -30mm - -60mm portaattomasti alakannakkeella
Jousen esijännityksen säätö: Kyllä, erillään korkeudesta
Materiaalit: Kierteet teflonpinnoitettuja, kannakkeet joko anodisoitua alumiinia tai pulverimaalattua terästä.
Cambersäätö: McPherson tuennoissa, ks. yläpäät

D2:n asfalttirallialusta! Tämä alusta saa ajokkisi nuolemaan tietä ja imaisemaan itsenä mutkaan kuin ohjus. Kestopinnoitteelle tarkoitettu alustasarja ei suosioltaa yllä ihan soralle tarkoitetun isoveljensä tasolle, mutta jatkaa hyvänä kolmosena.

Circuit sarjojen ominaisuudet (vanha track sarja)

Iskunvaimennin: Monotube kaasuiskunvaimennin 44mm männällä, rakennetaan räätälöitynä tehtaalla
Jäyykkyyssäätö: 36-portainen
Madallus: 0mm - -120mm portaattomasti alakannakkeella
Jousen esijännityksen säätö: Kyllä, erillään korkeudesta
Materiaalit: Kierteet teflonpinnoitettuja, kannakkeet joko anodisoitua alumiinia tai pulverimaalattua terästä
Cambersäätö: McPherson tuennoissa, ks. yläpäät
Jousen laakerointi: Jousen ylälautanen edessä on laakeroitu.

Circuit sarjat on optimoitu nopeaan rata-ajoon kuten time attack sarjaan. Valmistaudu kertomaan tarkempia tietoja autostasi kun tilaat, koska alustat tehdään tapauskohtaisesti

Dragracing sarjojen ominaisuudet

Iskunvaimennin: Monotube kaasuiskunvaimennin, rakennetaan räätälöitynä tehtaalla
Jäyykkyyssäätö: 36-portainen
Madallus: 0mm - ~80mm portaattomasti alakannakkeella
Jousen esijännityksen säätö: Kyllä, erillään korkeudesta
Materiaalit: Kierteet teflonpinnoitettuja, kannakkeet joko anodisoitua alumiinia tai pulverimaalattua terästä
Cambersäätö: McPherson tuennoissa, ks. yläpäät
Jousen laakerointi: Jousen ylälautanen edessä on laakeroitu.

Drag racing sarjat on kehitetty kiihdytysajoa ajatellen, ja tehdäänkin tehtaalla autosi "mittojen mukaan". Autostasi tarvitaan tilatessa siis lisätietoja kuten paino, rengastus yms.

Super racing sarjojen ominaisuudet

Iskunvaimennin: Monotube kaasuiskunvaimennin,
Jäyykkyyssäätö: 36-portainen ulos, 24-portainen sisään
Madallus: 0mm - ~80mm portaattomasti alakannakkeella
Jousen esijännityksen säätö: Kyllä, erillään korkeudesta
Materiaalit: Kierteet teflonpinnoitettuja, kannakkeet joko anodisoitua alumiinia tai pulverimaalattua terästä.
Cambersäätö: McPherson tuennoissa camber ja caster!, ks. yläpäät

Kysy lisätietoja, näistä riittää kerrottavaa!

Pro racing sarjojen ominaisuudet

Iskunvaimennin: Monotube kaasuiskunvaimennin, ylösalaisin
Jäyykkyyssäätö: 36-portainen ulos, 24-portainen sisään
Madallus: 0mm - ~80mm portaattomasti alakannakkeella
Jousen esijännityksen säätö: Kyllä, erillään korkeudesta
Materiaalit: Kierteet teflonpinnoitettuja, kannakkeet joko anodisoitua alumiinia tai pulverimaalattua terästä.
Cambersäätö: McPherson tuennoissa camber ja caster!, ks. yläpäät

Kysy lisätietoja, näistä riittää Super Racing sarjojen tapaan kerrottavaa!

Asennus

Alustan mukana toimitetaan aina asennus- säätö- ja huolto-ohje. D2 coiloversarjat ovat 1.10.2015 alkaen täysin katsastuskelpoisia uusimpiinkin EY-tyyppihyväksyttyihin autoihin. Toimitus sisältää kierroksen kuvien mukaisia iskunvaimentimia yläpäineen ja alakannakkeineen. Vanhat pois ja uudet tilalle! Valitsemalla tuotteen tuotevalikosta, näet valikon alla infotekstin. Tässä tekstissä on mainittu yläpäiden tyyppi, jousijäykkyydet ja iskunvaimentimen malli. Yläpäissä P+ tarkoittaa uniball yläpäätä, A alumiinista kiinteää yläpäätä, ja OE alkuperäisen yläpään käyttöä. Asennus on verrattain helppo tehdä itse perusvälineillä, mutta olemme raakanneet korjaamojen tarjonnassa jyvät akanoista niille jotka etsivät asennuspalvelua. Alustasarjan asennus onnistuukin yhteistyökumppaneidemme kautta ammattitaidolla ilman pajavasaraa tai nyrkkiä. Myyntimme voi auttaa myös asennuspaikan valinnassa, joskin asennus on useimmille mekaanikoille helppo homma. Madallusmäärää voi rajoittaa auton rakenne jossa alkuperäinen iskunvaimennin on hyvin lyhyt. Useimmilla sarjoilla päästään rungosta säätämällä noin 80 mm madallukseen, parhaimmillaan jopa 120mm. Autoihin joiden rakenne ei salli suuria madalluksia rungosta voidaan sarjaan tehdä pieniä muutoksia joilla saadaan yleensä noin 10 - 20 mm lisämadallusta.

Coiloversarjan muutoskatsastus

D2 sarjat ovat täysin tieliikennekelpoisia ja muutoskatsastettavissa myös uusiin autoihin. Toimitamme Sinulle tarvittaessa lausunnon katsastukseen. Konttorille sekä lausunnon antamista varten tarvitset myös pyöränsuuntausraportin. Hyödyllisiä tarvikkeita: